emmy och olivias nyanser av BRUJNT

idag kom jag o tänka på nåt väldigt roligt. det hände i Lund och det var på kvällskvisten och förfesten vi precis ska lämna har varit legendarsikt och ganska blöt. jag och emmy är de enda gotlänningarna på festen och vi har pratat stolt om ringmur, keno och allt sånt där. ja, sen ska vi lämna lägenheten och emmy tar på "sin" skinnjacka.
- emmy! lägg av det där är inte dijn jacke. den är brujn.
- det här är visst min jacke, den är brujn Olivia!
- sen när var den brujn?
- den har alltid varit brujn.
- Lägg av den är inte brujn, den där är jättebrujn
- men min är bara pyttelite brujn
- men den där är jättebrujn och inte din
- nej det kanske
(nu inser emmy sitt misstag, tar av sig jacka och ta på sin jacka. jag är nöjd och säger)
- den är ju inte alls brujn.
- jo lite brujn, kolla!
- ja, den är lite brujn den. vad fint

nu tar samtalet slut och vi vänder oss till de andra i hallen. jag vet inte om det berodde på att vi slog rekord att säga brujn (att säga det gotländsk är viktigt), eller att vi lät som 2 femåringarna eller om det berodde på att vi lät som babben som har hakat sig. ja, ni skulle iallafall sett minen. hakan var nere i Kina typ och resten av kvällen och för allt den helgen så fick vi pikar för brujn. det är ju kul






Kommentarer
Postat av: emmy

bruuuuuuuuuujn

2009-09-03 @ 07:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0